niedziela, 21 kwietnia 2013

55



Wczorajszego wieczora zostałem po raz drugi ustrzelony do zabawy o wszystko mówiącej nazwie "55". Od tygodnia cierpię na potężną niemoc recenzencką, postanowiłem więc w formie rozgrzewki przysiąść do tego zadania, czego skutki możecie znaleźć poniżej :)

Nominacje otrzymałem od Pauliny i Melona

10 książek, które bardzo mi się podobały.


Wybór na tyle ciężki, że postanowiłem wrzucić dziesięć tytułów, które przyjdą mi do głowy bez przeglądania swojej biblioteczki. Skoro o nich pamiętam, musiały być dobre ;-)


  • "To" - Stephen King
  • "Dallas '63" - Stehen King
  • "Bastion" - Stephen King
  • "Ruiny" - Scot Smith
  • "Jestem Legendą" - Richard Matheson
  • "Służące" - Kathryn Stockett
  • "Wyspa" - J. G. Ballard
  • "Profil Mordercy" - Paul Britton
  • "Zodiak" - Robert Graysmith
  • "Co widziały wrony" - Ann-Marrie MacDonald  


9 książek, które najmniej mi się podobały.


Lektury dobieram zazwyczaj bardzo uważnie, ale jako człek z natury marudny bez problemu wybiorę dziewięć książkowych rozczarowań. Warto przy okazji nadmienić, iż kilka z poniższych tytułów trafiło do mnie przypadkiem, a że czytam wszystko co wpadnie w me łapska... :P


  • "Burka Miłości" - Reyes Monforte.
  • "Wyliczanka" - John Verdon
  • "Szary Diabeł" - Graham Masterton
  • "Pociąg Widmo" - Sthephen Laws
  • "Śmierć w Breslau" - Marek Krajewski (sama w sobie nie jest zła, po prostu zupełnie nie trafiła w mój gust)
  • "Niespokojni" - John Connolly
  • "Pokuta" - Olle Lonnaeus
  • "W ciemnościach strachu" - Maxime Chattam
  • "Nieznajomi" - Dean Koontz


8 blogów, które najchętniej czytam.


Czyli blogi, które czytam od deski do deski, nie tylko recenzje interesujących mnie książek :) Kolejność zupełnie przypadkowa




7 książek, które chcę przeczytać.


Jest ich dużo. Za dużo. Lista obejmuje tylko niewielki wycinek przepotężnej listy zwanej Chce Przeczytać. Pomijam tu tytuły, które już posiadam, zatem jakby ktoś chciał sprawić mi prezent w postaci którejś z poniższych pozycji, śmiało :D


  • "Drood" - Dan Simmons
  • "2666" - Robert Bolano
  • "Droga" - Cormac McCarthy
  • "Stulecie Chirurgów" - Jurgen Thorwald
  • "Zmierzch" - Johan Theorin
  • "Ja" - Yann Martel
  • "Władca Much" - William Golding 


6 powodów, żeby sięgnąć po książkę.



  • Rzeczywistość znów rozczarowuje
  • Książka zbiera dobre noty u ulubionych recenzentów
  • Za oknem szaro, buro, mokro, zimno.
  • Napisał ją mój ulubiony autor
  • Instynkt mówi mi, że będzie dobra
  • Jest krwawa, brutalna, ohydna, kontrowersyjna itp. :P


5 powodów, żeby nie sięgnąć po książkę.



  • Instynkt mówi mi, że będzie beznadziejna
  • Za oknem jest ładnie, a podczas jazdy rowerem raczej trudno czytać
  • Jest zbyt agresywnie promowana/wydawca próbuje tanim kosztem kupić sobie dobre opinie (konkursy na recenzje, tfu, laurki). 
  • Sterta zaległych gier i filmów grozi zasypaniem mnie żywcem.
  • Na głowie mam tyle problemów, że nie sposób skupić się na czytaniu.



4 miejsca, w których najlepiej się czyta.



  • Łóżko
  • Balkon
  • Środki komunikacji miejskiej
  • Poczekalnie


3 autorów, na których nowe książki czeka się zawsze za długo.



  • Stephen King
  • Gillian Flynn
  • John Irving


2 dobre ekranizacje.



  • Skazani na Shawshank
  • Zielona Mila


1 autor niesłusznie zapomniany.



  • Robert McCammon

34 komentarze:

  1. przy czytaniu listy książek które są jeszcze przed Tobą pomyślałam w pierwszym momencie (aż zobaczyłam autora), że chodzi o Zmierzch opowiadający o pseudowampirach, świecących w słońcu.. Boże..

    zgadzam się w 100% z powodem aby sięgnąć po książkę brzmiącym "rzeczywistość znów rozczarowuje" :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urgh, nie, ale gdybym faktycznie chciał przeczytać "Zmierzch" Meyer, to siostra podrzuci mi egzemplarz :-P

      Usuń
  2. dla mnie "wyliczanka" była całkiem przyjemną lekturą :) "Ruiny" skończyłam czytać dziś w nocy :) i choć już kiedyś miałam z nimi styczność, jestem tak samo zachwycona jak za pierwszym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo zmęczyła "Wyliczanka", do "Ruin" niech nawet nie podchodzi, bo i tak przegra w przedbiegach :-P

      Usuń
  3. Twoje zestawienie to pierwsze, w którym znam większość z top10, co mnie napawa dumą i tylko utwierdza w przekonaniu, że mamy podobny gust:) A "Jestem legendą" pojawiło się u mnie w piątkowym archiwum :) Jeśli nie zdobędziesz "Ja" Martela, to Ci pożyczę, ale niestety TYLKO pożyczę :P Ale będę się rozglądać, jak mi się uda w jakimś antykwariacie zdobyć, to Ci sprezentuję. A na rowerze można słuchać audiobooków, ponoć :P Gorzej, jak się człek wczuje i w drzewo przywali :) Dzięki za wyróżnienie i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. http://allegro.pl/ja-yann-martel-nowa-i3175144838.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dziękować pani :-) W dodatku zupełnie nowy egzemplarz.

      Nie potrafię jeździć rowerem ze słuchawkami na uszach, czuje się wtedy tak jakoś niekompletnie :-P

      Usuń
  5. Przez 2666 Bolano nie przebrnęłam. Przeczytałam tylko część pierwszą i się póki co poddałam. Nie była to bardzo trudna lektura, tylko nużąca, mnie pierwsza część do niczego nie doprowadziła. Nie wyobrażam sobie wydania tej książki osobno w trzech tomach, tak jak chciał autor przed śmiercią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkałem się z takimi opiniami. Pewnie dlatego wstrzymuje się z zakupem, czekam na dogodny moment (niską cenę) :)

      Usuń
  6. Ciekawe odpowiedzi. "Dallas '63" ciągle mam w planach, dziś w empiku nawet trzymałam z zamiarem kupna, ale 50 zł to jednak dla mnie za dużo :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dziś do środy jest w Empiku promocja na książki, -30%. Niestety dopiero przy wydaniu 100 złotych. Za to w Merlinie dają 30% zniżki bez względu na kwotę - polecam :)

      Usuń
  7. O, dziękuję bardzo za wyróżnienie - niezasłużone, ale i tak "obrosłam w piórka", jak to przeczytałam:) A jeszcze bardziej dziękuję za Twoje top10 - pięciu książek nie czytałam, a że mamy podobny gust już wiem w co celować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, miło mi. Ostrzegam jednak, że nie wszystkie książki z mojej listy są horrorami, żeby potem nie było :-D A wyróżnienie jak najbardziej zasłużone :)

      Usuń
  8. Miło zobaczyć aż tyle Kinga w tych odpowiedziach;) Racja, na jego nowe książki zawsze czeka się zbyt długo

    OdpowiedzUsuń
  9. "Drogę" i "Władcę much" gorąco polecam.
    A tymczasem zaintrygował mnie tytuł "Co widziały wrony".

    OdpowiedzUsuń
  10. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale kilka mam w planach, m.in. Kinga. Poza tym znajoma bardzo zachwalała jedną z książek McCammon'a, więc chętnie zapoznam się z jego twórczością ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sporo Kinga - i bardzo dobrze, świetny autor, wykreował w swych książkach po prostu inny świat.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre odpowiedzi. ;)Powody, aby sięgnąć po książkę są naprawdę trafne, zwłaszcza ta odnosząca się do rozczarowującej rzeczywistości. Czytam dokładnie w tych samych miejscach, na balkonie, w busach i innych transportach. Kiedys jeszcze spacerowałam z książką, siadałam na konarze, albo w parku, teraz jakoś nie umiem...

    Pozdrawiam,
    Klaudyna

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie niedawno czytałam "Ruiny", bardzo dobra książka :) "Skazani na Shawshank" to najlepsza ekranizacja, najpierw widziałam film, potem czytałam opowiadanie i wersja papierowa mnie rozczarowała.

    OdpowiedzUsuń
  14. No ja też od dawna poluję na "Drogę", jednak jakoś zawsze muszę kupić coś innego :D. Cóż, życie...
    Ale "Władcę much" mogę Ci jak Paulina TYLKO pożyczyć ;P.

    Pozdrawiam!
    Melon

    PS: Dzięki za udział w zabawie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie. A przecież to wcale nie tak droga książka. Obecnie na Merlinie można ją kupić za niecałe 20 złotych :)
      Okej, a ja Ci pożyczę "Siedlisko" i potem obaj zapomnimy sobie książki zwrócić, he he :-P

      Usuń
  15. Niedobrze, że "Wyliczanka" i "Pokuta" znalazły się u Ciebie wśród nielubianych książek, bo tę pierwszą mam zamiar kupić, a tę drugą już posiadam. Zgadzam się natomiast co do "Jestem legendą", świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niedobrze, że "Wyliczanka" i "Pokuta" znalazły się u Ciebie wśród nielubianych książek, bo tę pierwszą mam zamiar kupić, a tę drugą już posiadam. Zgadzam się natomiast co do "Jestem legendą", świetna książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie zbierają dosyć pozytywne opinię, być może do Ciebie bardziej trafią - zawsze warto dać szansę :)

      Usuń
  17. "To" Kinga było jednym z pierwszych horrorów, jakie czytałam i do tej pory mam ciarki jak je sobie przypomnę :) A "Władcę much" naprawdę polecam - warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Władcę much z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  19. To miło, że wspomniałeś o naszym blogu. Fajnie, że znajdujesz na nim coś ciekawego :)

    A tak swoją drogą, to bałem się, że Ty inny "Zmierzch" chcesz przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne odpowiedzi. Bardzo dużo książek z twojej listy będę musiała jeszcze przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak wiesz ja uwielbiam kryminały, ale podobnie, jak u Ciebie Krajewski to chyba nie moja bajka (choć próbowałam mu dawać kilkukrotnie szanse).

    OdpowiedzUsuń
  22. "Drooda" mogłabym Ci pożyczyć, ale aktualnie czyta go moja siostra, więc musiałbyś chwilkę poczekać :) Jeśli jednak jesteś zainteresowany, to możesz do mnie napisać:
    jenah83@wp.pl

    A "Drogę" gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za propozycję, miło z Twojej strony :) Szkoda tylko, że to taka cegła, koszty wysyłki byłyby zapewne przerażające :-D

      Usuń
    2. Jakoś to przeżyjemy ;) Ale usilnie nie namawiam :)

      Usuń